Mitt Webcoast

Fick en förfrågan via Twitter om att beskriva mitt Webcoast och varför jag återkommer dit år efter år – trots att det ibland innebär att jag får resa 80 mil enkel resa. För er som inte vet det är Webcoast en unconference om allas vår kärlek till webben. Innehållet skapas av deltagarna själva – du kan använda 40 eller 20 minuter för att prata, diskutera eller praktiskt göra om din kärleksdel till webben.

Vad är det nu som gör att jag återvänder dit år efter år? Det finns en del olika saker att peka på. Jag tar dem en efter en:

1. Nätverkandet – det finns en mängd spännande personer som kommer till Webcoast. Personer som jag hade haft svårt att komma i kontakt med annars och personer som jag inte hade lärt känna om jag inte hade gått dit. Det finns alltid tillfälle att prata med dem – det är bra med utrymme för nätverkande – både vad det gäller plats och tid.

2. Kunskapsdelen – vi har alla våra hang-ups vad det gäller webben. En del är intresserade av den ur ett kommunikativt perspektiv, andra ur ett tekniskt perspektiv etc. Det roliga är att alla bjuder på sin del och jag kan själv välja det som jag vill lära mig mer om och det som jag hoppar over.

3. Marknadsföring – det finns en massa intressanta personer som är där och jag kan, om jag vill, marknadsföra det som jag vill saga och framföra. Ett år diskuterade vi öppna data på en session, fortsatte sedan med två till, bara för att det fanns intresse och vi tyckte det var kul.

Och glöm för all del själva inte att köpa en biljett den 11/11 – 2014 och boka in helgen den 13 – 15 mars 2015.